Den tyske hotelkæde er nu repræsenteret flere og flere steder i Skandinavien. Steigenberger Hotels & Resorts er en del af paraplyorganisationen Deutsche Hospitality.
Hvis du spiller golf i området ved Sønderborg, ved Billund eller i Sverige og står og mangler indkvartering, så er Steigenberger Hotels & Resorts efterhånden repræsenteret flere og flere steder.
Først købte Steigenberger Hotels AG, den tyske hotelgigant, 51 procent af den danske Zleep-kæde, der har ti hoteller i Danmark, ét i Sverige og fire mere på vej. Derefter tog Steigenberger Hotels & Resorts Hotel Alsik i Sønderborg under sine vinger i sit verdensomspændende udbud. Nu er der ligeledes en stor relancering af hele Steigenberger-brandet på vej. Det er en udvikling, som Karin Gert Nielsen, CEO i Atlantic Link, der repræsenterer Deutsche Hospitality i Skandinavien og Finland, ser frem til at følge.
Steigenberger Hotels & Resorts er en del af paraplyorganisationen Deutsche Hospitality, som har fem forskellige hotelbrands under sig, herunder danske Zleep Hotels, der også er repræsenteret i Sverige med Zleep Hotel Upplands i Väsby. I starten af året opkøbte Deutsche Hospitality nemlig 51% af Zleep Hotels, hvilket betyder, at Deutsche Hospitality-porteføljen i dag består af Steigenberger Hotels & Resorts, Maxx by Steigenberger, Jaz in the City, IntercityHotel og nu Zleep Hotels.
Hotel Alsik med 19 etager
Det senest tilkomne hotel til Steigenberger Hotels & Resorts er Hotel Alsik i Sønderborg, som fremover vil være synonymt med Steigenberger-brandet. Hotellet på 19 etager tæt på den dansk-tyske grænse åbner den 6. maj 2019 som Steigenberger Hotel Alsik.
Det glæder Karin Gert Nielsen, CEO i det nordiske PR-, marketing- og salgsbureau Atlantic Link, der repræsenterer Deutsche Hospitality i Danmark, Sverige, Norge og Finland, at det tyske hotelbrand engagerer sig massivt i Skandinavien.
– At Zleep Hotels og Hotel Alsik bliver synonymt med Deutsche Hospitality og Steigenberger-brandet er helt oplagt. Deutsche Hospitality har i forvejen 4 stærke brands under sig af høj kvalitet, og de nytilkomne hoteller matcher i høj grad standarden, der er indbegrebet af stærke værdier, så jeg ser frem til at følge udviklingen her i Skandinavien, siger Karin Gert Nielsen.
Evolution Steigenberger
Samtidig med indtoget i Danmark, er Steigenberger Hotels & Resorts i fuld gang med en relancering af alle sine hoteller. “Evolution Steigenberger” er navnet på den fremtidige trend, der kommer til at præge Steigenberger-brandet. Udover nyt logo og nyt design, inkluderer det kerneelementer som ’velkomstmanagers’ i hotellerne, pop-up museer og modeshows på hotellerne, der inddrager den lokale kultur og musikscene.
Derudover vil Steigenberger bruge strategiske partnere for første gang nogensinde med henblik på at give gæsterne noget merværdi; Eksempelvis vil Steigenbergers limousineservice ’powered by Sixt’ fremover også være tilgængelig med en privatchauffør – eksklusivt for gæsterne. Små kaffefabrikker i lobbyen, forbedring af den berømte morgenmad på Steigenberger-hotellerne samt nye digitale initiativer, såsom en Steigenberger-tablet, vil blandt andet blive en del af det nye ”Evolution Steigenberger”, der er skabt i et samarbejde med gæster og medarbejdere i Steigenberger Hotels & Resorts.
Global brandstrategi
Med en ny, global brandstrategi under navnet “Made in Germany” samt verdensomspændende vækst investerer Deutsche Hospitality millioner i forvandlingen af Steigenberger Hotels & Resorts-mærket. Det er den største investering i Steigenberger-brandets historie. Det første hotel, der bliver forvandlet, bliver Steigenberger Hotel Hamburg, som allerede er i gang med en komplet renovering.
Der tilføjes blandt andet en ny tagterrasse, og alle værelser og lobbyen bliver re-designet. De næste opgraderinger er planlagt til Steigenberger-hotellerne i Wien, Amsterdam, Bonn-Petersberg, Bruxelles, Frankfurt, Düsseldorf, Kiel, Berlin, Köln og Dresden.