Efter mere end to års renovering og udbygning har Scandic åbnet Frederiksbergs ikoniske hotel og eventscene i Falkoner Centret. Det er Scandics anden hotelåbning på mindre end et år, og det nye hotel er en del af en ekspansiv, dansk vækststrategi de kommende år.
København: Mere end to års ombygning, renovering og udbygning af Falkoner Centret på Frederiksberg er overstået. I dag genåbnede Danmarks største hotelkæde således en af Københavns mest ikoniske hotel og eventscener – nu under navnet Scandic Falkoner.
Scandic Falkoner har i forbindelse med om- og udbygningen fået fordoblet værelseskapaciteten, så den nu lyder på 334 værelser. I kontrast til tidligere vil Falkoner nu række ud til lokalmiljøet med etableringen af en helt ny facade med bar og restaurant mod gaden. Videre vil Scandic også drifte de historiske Falkonersale, som tidligere har huset legendariske kunstnere som eksempelvis Rolling Stones, Louis Armstrong og Leonard Cohen.
– Det er med stor glæde, at vi i dag slår dørene op på Falkoner, og vi ser det som en ære at drive hotel og eventscene i en så ikonisk en bygning. I Scandic er vi optaget af at skabe oplevelser på lige så højt niveau, som de fantastiske koncerter, shows, musicals og konferencer bygningen igennem årene har dannet ramme for. Vi ser meget frem til at byde gæster velkommen inden for, siger Søren Faerber, Scandics administrerende direktør.
Del af vækststrategi
I forbindelse med hotelåbningen har Scandic skabt 120 nye arbejdspladser inden for blandet andet housekeeping og restauration. I alt modtog hotelkæden mere end 2000 ansøgninger til de nye stillinger.
Åbningen af Falkoner er en del af en dansk vækststrategi for Scandic og den anden hotelåbning på under et år. I september sidste år lancerede hotelkæden et nyt 370-værelses hotel i Kødbyen på Vesterbro, og derudover vil Scandic åbne et nyt hotel i Danmark hvert år indtil 2023 – tre i København og et i Aarhus.
– Med åbningen af Falkoner viser vi endnu en gang, at København er et kernemarked for os. I de kommende år har vi lagt en ekspansiv, dansk vækststrategi, fordi vi har stor tro på København som destination. Turisme er en vækstmotor for dansk økonomi og skaber jo positive ringvirkninger i hele det danske erhvervsliv. Vi vil bidrage positivt til udviklingen af København herunder med etableringen af hundredevis af nye arbejdspladse, slutter Søren Faerber.
I alt tilføjer hotelkæden godt 2000 værelser til sin danske portefølje, hvilket er en fordobling på 50 procent. Til de kommende hoteller søger Scandic mere end 700 nye medarbejdere.
fakta