I januar er det endnu engang tid til sætte fokus på Californiens enorme kulinariske udbud. Restaurant Month giver muligheder for særlige oplevelser uden for golfbanen.
Californien, USA: Delstaten Californien er blandt turisterne en af de mest populære destinationer, når det gælder mad og vin.
Cobb salat blev opfundet her. Det samme gælder cheeseburgeren. Staten producerer 90 procent af vinen i USA. Og Californien er også ansvarlig for hele “locavore”-trenden, der først blev bragt til liv ved Alice Waters Berkeley-restaurant, Chez Panisse, som åbnede i 1971. Locavore er små og hyggelige restauranter.
Muligvis mere end noget andet sted på planeten har Californien vendt sig i retning af denne trend. Fra landbruget til fest og alt imellem har fødevareindustrien i Californien vist verden, at spisning og madlavning kan være en af de store fornøjelser i livet.
Californien forvandles
Dem, som er af sted på golfrejser til Californien i januar, har særlige oplevelser i vente, når det gælder om at spise ude. Masser af californiske restaurant medvirker ved denne årligt tilbagevendende begivenhed, Restaurant Month.
”Californien forvandles virkelig i januar”, siger Farley Elliott, seniorredaktør på det indflydelsesrige website, når det gælder om at spise ude, Eater LA.
Sådan fungerer det: Deltagende byer og regioner – fra San Diego til Sonoma, og Temecula til Tahoe – har deres egen restaurantuge, der varer fra en uge til 10 dage i januar måned. Under hver uges fest arrangerer forskellige restauranter særlige tilbud, såsom prismæssigt overkommelige menuer til frokost og/eller middag.
Der er masser af inspiration at hente på websitet California Restaurant Month.